Gülden Mutlu : ''İŞİN MATEMATİĞİNİ ESNAFLAR YAPAR BEN ESNAF DEĞİLİM''



''Soğuk Odalar'' ''Unutamam Dedin'' ''Yatsın Yanıma'' ''Uzun Lafın Kısası'' gibi hitlerle hayatımızda güzel bir yer alan Gülden Mutlu'yla harika bir söyleşi gerçekleştirdik. Yeni projesi ''Bye Bye'' dan, ilk çalışması Emre Aydın'la ortak projesi ''Soğuk Odalar'' a, Yurt dışında yaşamından, aile hayatına kadar baya konuştuk! Umarım okurken keyif alırsınız, çok sıcak ve çok samimi bir sohbet oldu. Okurken, bir kahve almanızı tavsiye ederim! O müzik üretmeyi, duygulara bağlıyor ; diğerleri gibi matematiksel hesap yapmadığını vurguluyor. Mütevaziliğini de okurken anlayacaksınız zaten, bakalım ne konuşmuşuz?

1. Bir şarkı yaptın, söyledin içimizi yaktın! O şarkı "Soğuk Odalar". Eğer o şarkı değilde başka bir şarkı olsaydı, seni bu kadar sever miydik?
Aa! Peşinizi bırakmazdım ki ben sizin. İlla bir şarkı da severdik birbirimizi .. Daha şarkılar aracılığı ile anlatacak çok şey var, birbirimizi daha da çok sevme ihtimalimiz hep yüksek. Maşallah bize!

 2. Müzik yaparken, mutfak kısmında mı olmak daha güzel yoksa, sahnenin önünde şarkı söylemek mi daha güzel?
Önceliğim kesinlikle mutfak! Ben uğraştığım işin her detayı ile uğraşırım. Kimseye şunu yapar mısın demem. Yazıyor ve besteliyorsam kalemi tuttuğum andan stüdyo kayıt aşamasına, oradan tut da  sahnede seslendirdiğim anına kadar her adımında adım geçer.

3. Ard arda hitler patlattın, "Soğuk Odalar" , "Unutamam Dedin" , "Yatsın Yanıma", "Bye Bye" bu şarkıları yaparken, "Ya bu şarkı kesin patlar!" diye matematiksel hesaplara girdin mi? Nasıl oluşuyor şarkılar?
Şarkı yazmak ve söylemek benim ruhumun besin kaynağı. Ruhumu ve kalbimi beslediğim hiçbir şeyin matematik hesabını yapmam ben. Yazıyor ve söylüyorum, patlaması extra mutluluğu olarak kalbimin içinde duruyor. Sonuçta yarışmıyoruz, üretip paylaşıyoruz sadece. İşin matematiğini esnaf olan yapar, ben esnaf değilim :) Dünyam küçük bir dünya, bu küçük dünyanın içinden geçenler dinleyenin duygularına tercüman oluyorsa asıl patlama odur benim için.

4. Son şarkın, tamamen bambaşka bir boyut. Gülden Mutlu, bizi hep efkarlandırır üstüne de ağlatırdı ama enerjik bir şarkı "Bye Bye" ile çıktı. Neden "Bye Bye" nasıl seçtin şarkıyı?
Bu kadar efkar ve üzüntünün arkasından dinleyicimin omuzuna dokunup ‘’hadi silkelen ve kendine gel’’ deme maksatlı yayınladığım bir şarkı. Arada olacak bunlar çünkü ben durmadan yazıyorum. 3 gün ağlarsak 1 gün gülelim mesela. Ayrıca bir insanın sürekli aynı ruh halinde şarkılar yazmasını ve söylemesini beklemek bencillik değil mi? Bu üzgün şarkıları yazarken ağladığım da oluyor kendimi o duyguyu yaşayan kişinin yerine koyup içinden çıkamadığımda. Arada eğlenelim lütfen. Benim doğam da özgürlük ve elimde olanı şekil değiştirmeden çıkarsız paylaşmak var. Onu yapıyorum şu anda. Sevdiğin birini sürekli efkarlı konular içinde görmek istemezsin değil mi? Ben de sizin sevdiğiniz biri olduğuma göre (burada seviniyor) arada birlikte üzülüp arada birlikte eğlenelim istiyorum. Şarkı yazıp söyleyeyim sonra konserlerde göz göze gelelim biraz ağlayalım biraz da eğlenelim istiyorum. Bye Bye ‘ın sebebi bu :)



5. Çok güzel bir kadın Gülden Mutlu, ama dışardan keskin, cool ve net bir duruşun var. Bu hep mi böyleydi? Yoksa, piyasaya girdikten sonra senin kararın mı?
Kişiliğinizin başına getirebileceğiniz en büyük zarar ait olmadığınız bir kimliğe bürünmektir. Bu insanın hem özgürlüğünü kısıtlar hem de aynı bünyede 2 farklı karakteri taşıma yükünü verir. Dünyanın en saçma ve gereksiz durumudur. Ne için olursa olsun netlik bende esastır. Cool durayım, keskin olayım diye bir çabam yok, doğamın sahip olduğu tavırlarım var sadece. Neysem o kadarım… Soğuk değilim, hayatıma aldığım insanı pamuklara sarmalarım ve çok eğlenceliyimdir ama yersiz ve gereksiz şımarıklığa hiçbir iş ve ilişkide tahammülüm yok.

 6. Ben inanamadım, 8 yıldır evlisin, 1 evladın var. Evlilik nasıl gidiyor? Sence aşkın süresi bir süre sonra bitiyor mu? Aşk senin için nedir?
Evet 8 yıl bitti ve her şey yolunda. Ben aşkın uzun vade için kullanılan bir terim olduğunu sanmıyorum. Uzun vadeli olanın adı çok sevmek benim için.
Bence aşk; duygularının başlangıçtan tut Everest’e erdiği an’a kadar geçen zaman diliminde hissettiğindir. Sonrası saygı ile büyümeye devam eden sevgiden ya da artık sevmemekten kaynaklanan hızlı inişten ibaret :)

7. Şarkılarında hem erkek, hem kadın fark etmeksizin herkes dinleyip, bir şeyler buluyor. Buna dikkat ediyor musun hep? "Cinsiyetsiz Şarkılar" desek doğru olur mu?
En doğru terim olur benim için. Duygunun cinsiyeti olmaz. Kadının ve erkeğin hissettiği duyguyu anlatım biçimi farklılık gösterir sadece. Aşk aşktır yani acı da acı. Şarkılarım cinsiyetsiz olabiliyorsa benim için şahane bir durum.
                                                   
8. Londra'da yaşıyorsun, biliyorsun ki Türkiye'de müzik sektöründe ciddi bir rekabet var. Sen neden uzaksın rekabete? Seni pek göremiyoruz yeni çalışma dönemin dışında?
Gereksiz geliyor. Rekabet kelimesinin hayatımda bir yer kaplamasını istemiyorum. İyi şarkılar üretmek, şarkının içinde ki o duyguyu net bir şekilde ifade edebilmek ve gerçekten ürettiğimin hak ettiği yerde durması kafi benim için. Mutluluğum küçük şeylerden kaynaklı, büyük olanların derdi de büyük olur :) Ben olmam gereken yerde gerektiğinden fazla durabilen bir insan değilim. Şarkım yayına hazır olduğunda sunumumu yapıp yenilerini hazırlamak için kenara çekiliyorum. Çalışma saatim ve düzenim bu benim :)



9. Son olarak, Ece Seçkin'de öyle bir şarkın var ki, ben fena oluyorum dinleyince "Olsun". O şarkı nasıl çıktı? Ece'nin okumasını sen mi istedin? İçine sindi mi çıkan sonuçtan?
Ece slow bir şarkı istedi benden ve ben de seve seve yazdım. Öyle de güzel okudu ki sorma, çok keyifli şarkımı Ece’den dinlemek. İçime sindi hem de fazlasıyla.

10. Yeni çalışmaların neler? Yakında yine bize single mı sunacaksın? Yoksa bir albüm mü gelecek?
Şarkı yazmaya devam ediyorum, single da olabilir albüm de. Ama bir albüm olursa o hazırlık aşamasında bir iki şarkı daha dinletebilirim. Açıkçası henüz karar vermedim ona. Sürekli yeni şarkıların kayıtlarını yapıyorum ve bunları saklamak bekletmek hiç kolay olmuyor:) Dinleteceğim çok şey var daha…

11. Ben kategorize etmeyi pek sevmiyorum ama sesinde bir arabesk tonlaması var, vurguların, nağmelerin. Hiç arabesk dinliyor musun? Ya da bir gün bir arabesk şarkı söylemeyi düşünür müsün?
Ben müziğin herhangi bir dalına burun kıvıran bir insan değilim. Dinlerim söylemekten keyif alıyorsam da söylerim. Arabesk ya da başka bir tür yani ne tür bir müzik olmasından çok ne hissettirdiği daha önemli benim için. Şarkı söylerken de öyledir ya şarkının içinde geçen duyguyu nasıl daha net ifade edebiliyorsan vurguların o şekilde olur. Bazısı buna arabesk vurgusu der bazıları da başka isim koyar. Herhangi bir şeyi söylemeyi çok seversem söylerim tabii ki müziğin şu dalı ya da bu dalı diye ayrım yapmadan. Müzik sanattır, sanat da özgürlük :)

12. "Uzun Lafın Kısası" ile, Yılın en iyi şarkıları arasında yer aldı. Açıkçası, şarkıya herkesi bağlayan sebep senin o efsane yorumundu. Yine öyle projeler var mı? Ozan'la çalışmak nasıldı? Bir daha bir araya gelecek misin?
Söz ve müziği Bahadır Tatlıöz’e ait bir şarkıydı, ben şarkıyı çok severek içimden geldiği gibi söyledim. Dinleyiciler de bizim bu projemizi çok beğendiler eksik olmasınlar. Ozan ve Bahadır’la çalışmak çok keyifli ikisi de güler yüzlü pozitif ve üretici müzisyenler. Yollarımız her zaman kesişebilir, güzel işler üretmek adına her zaman çalışma ortamı hazırlayabiliriz.



13. Türkiye'de senin dinlediğin isimler, dinlediğin şarkılar hangisi? Idollerin var mı? Ben seni biraz şarkılarında ki hislerinle Yıldız Tilbe'nin hislerini çok yakın buluyorum. Ben mi sadece böyle düşünüyorum?
Bunu ilk defa senden duydum :) Ne hoş Türkiye’de güzel şarkılar yapmış bir insanın hislerine yakın hissedilmek. Küçükken kulağımı radyoya dayar öyle dinlerdim şarkıları, hemen de ezberlerdim. Rahmetli Kayahan’ın kalemi ve bestelerine hayranım mesela. Sezen Aksu’nun şarkılarında özgürce ifade edebildiği duygularına, Nilüfer’in o naif ama derdini anlatan sesine… Hayatımda hep en güzel yerlere koyup gülümseyerek, çocukluğuma kattıkları güzel şarkılara teşekkür ederek baktığım isimler bu sanatçılar. İyi ki de varlar! İyi ki de ben onları dinleyerek büyüdüm… Ne kadar şanslıyız anlatamam…

14. Çok teşekkürler Gülden, son olarak Manşet Pop Bizde köşesi hakkında fikirlerin nelerdir?
Ben teşekkür ederim, hayatıma bir güzel sohbet anısı daha eklediğiniz için. Dinleyici ve müzisyeni satırlarda buluşturmanız çok kıymetli. Devamını diliyor, tüm okurlara sevgi ve selamlarımı gönderiyorum…  Severek takip ediyor olacağım. Teşekkürler Pop Bizde!

Yorumlar

Popüler Yayınlar