MÜJDAT KÜPŞİ : KONUŞULMUYORSANIZ, BAŞARISIZSINIZDIR!




1. Müjdat öncelikle, sana hayranım demek istiyorum! Kadınları nasıl bu kadar güzel çekiyorsun? Kendini nasıl yetiştirdin?

Hayranım :) Röportaja çok motive olarak başladım teşekkür ederim. Yaptığım gerisi çok severek yapıyorum. 20 yıl oldu sektöre adım atalı. Saç makyajla başlayan serüven dergilere, sanat yönetmenliği yaparak devam etti bir sürü fotoğrafçı, yönetmen ve dergi ile çalıştım böyle tecrübelenip, fotoğraf ve klip çekmeye başladım.  Bayanlar zaten güzeldir benim gözümden de farklı çıkıyorlar.

2. Bir çok isimle çalıştın, başta Demet Akalın, Ebru Yaşar, Lerzan Mutlu, Zeynep Dizdar, Yıldız Kaplan, Aysu Baceoğlu, Göknur, Kendi, Ece Gürsel say say bitmez! Bu isimler neden seni tercih etti, diğerlerinden farkın ne?

Başta yaptığım işleri beğenmeleri geliyor tabi ki. Daha sonra ise tarzım ve benim gözümden nasıl görünecekleri merakı diyelim. Diğerlerinden farkım ise kozmetik geçmişim olması! Kliplerimde makyajı muhakkak kendim yaparım.


3. Müjdat Küpşi denilince, akla ilk Demet Akalın geliyor. Nasıl tanıştınız? Yıllardır onla çalışıyordun makyöz olarak, şimdi klip yönetmeni, albüm fotoğrafçısısın. Onunla nasıl bir hikayen var? Uzun uzun dinleyebilirim.

Demet Akalın ile bir dergi çekimiydi sanırım Şamdan'dı. Tavsiye üzerine gittim ilk orada çalıştık sonra arkadaş olduk evde uno partileri, sinema derken 1 sene kadar görüşmedik daha sonra ''Banane'' albümünde saçlarını sarı yaptırmak istemiş ama istediği renge ulaşamamıştı. Bana geldi o meşhur platini yaptım ve çalışmaya başladık. İlk önce saç ve makyajla başlayıp ''Bence ben olsam böyle yapardımlarım!'' yüzünden kendimi geliştirip fotoğraf ve klibe kadar uzandı çalışmamız.


4. Hatta Demet Akalın, bir gün bir takla atmış arabasıyla. Araba da sen de varmışsın, Demet iş koliktir hepimizin bildiği gibi. O anda ölebilirdiniz, ama siz o arabadan sağ çıkıp işe gittiniz. O anı hatırlıyor musun? Kaza yapıyorsun, akşamına konsere hazırlanıyorsun!
Kazamız trajikomik bir öykü. Havaalanına gidiyorduk birden oldu! Ne olduysa 4-5 araba birbirimize girdik ve sıyrık almadan arabadan çıktık. arka araba da ise magazinciler varmış Tabi hemen kamera ışıkları yandı. Bir şey oldu mu diye biz birbirimize bakarken, Demet Akalın ''Arabanıza biniyoruz ve bizi uçağa yetiştiriyorsunuz!'' dedi. Şoku araba da giderken atlatmaya çalışıyorduk bu işe saygının en büyük örneklerindendir herhalde.


5. Bener Hamamcı'yla çok iyi bir uyum yakaladınız. Sen başkasıyla, ya da Bener başkasıyla çalışsa bu kadar uyumlu olur mu bilmiyorum? Çalışmalar da ters düşüyor musunuz, nasıl gidiyor çalışıyorsunuz?
Evet, Bener Hamamcı'nın tarzını stilini duruşunu zevklerini çok beğeniyorum ve tüm projelerimde kendisini tercih ediyorum. Süper bir ikili olduk ama tabi ki benim dışımda bir sürü kişi ile çalışmalarını sürdürüyor, sanki beraber bir başka oluyoruz :) Projelerimizi üretirken birbirimize çok sataşırız. O benim makyajımdan saçımdan açılarıma kadar karışır bense styling'den dekora kadar sürtüşürüz ama en güzeli için çabalarımız ve sonuçlar ortada. İşine aşık insanları seviyorum Bener'de onlardan biri .



6. Senin kliplerin hiç sönük olmuyor. Hep bir fosforlu renkler, parlak dekorlar var. Hiç olmasa bile, kostümler öyle yani. Bu bir hastalık mı? Müjdat'ı ne zaman sade göreceğiz? Çok soran oluyor bunu? Galiba abartıyı ve gösterişi seviyorsun?

Ben 23 Ağustos doğumluyum. Yani Aslan burcuyum. Etrafımda ki her şey düzenli gösterişli parlak farklı olmalı ruhum böyle huzur buluyor kliplerimde öyle ben sanatçıyı star olarak görmeyi seviyorum bir ulaşılmazı olmalı şaşırtmalı, izleyenden farklı olmalı bu 4 dakikalık görsel bir show. Sade işleri de seviyorum tabi ama şansıma diyelim yüksek aranjeli şarkılar geliyor ve böyle yakıştıklarını düşünüyorum.


7. Gülşah Saraçoğlu'yla da bir ilke imza attınız. Moda klibi çektiniz. Fikir kimden çıktı, çekimler nasıl geçti?

Gülşah Saraçoğlu sevdiğim bir arkadaşım her yıl 2 kez olmak üzere tasarımlarını kendi üzerinde çekeriz malum. O da aslan burcu  ve gösterisi avangardı çok sever ve taşır  bu sefer ne çekeceğiz diye düşünürken klip çekelim dedik nasıl olur nasıl karşılanır derken böyle bir proje ortaya çıktı beğenmişsinizdir umarım .


8. Müjdat Küpşi'ye sorsam, mutlaka çalışmak istediğim biri var Türkiye'de dediği biri var mı?
 İlk sanatçım Bülent Ersoy'du. Maksim sahnesiydi. O zamandan bu yana bir sürü starla çalıştım. Gerek saç gerek makyaj gerek fotoğraf ve klip. Ben Ajda Pekkan ve Madonna ile çocukluğumu geçirip Demet Akalın'la gençliğimi yaşadım. Ajda Pekkan'la çalışmadan kartelamı kapamak istemem. Tabi o da kısmet oldu bir fotoğraf çekimi gerçekleştirdim ama çekmek istediğim bir sürü proje var.

9. Yaptıkların takdir ediliyor, hatta büyük ödül gecelerinde aday da gösterildi çektiğin klip. Seni beğenmeyen, hatta makyözden yönetmen mi olurmuş diyenler var. Ne demek istersin? Yönetmenlikte iddialı mısın?
Ben işimi severek yapıyorum altını çizeyim. Evet çektiğim 5.Kliple; yıllardır bu işi yapan insanların arasında aday olarak gösterildim. Bu da tabi ki bazı kesimleri rahatsız etti. Herkesin bir alıcısı, herkesin bir tarzı tavrı var. Rahatsızlık vermek değil amacım :)


10. Eskiden, makyözler - styling yapanlar hiç bir zaman yönetmenlik koltuğuna oturamazlardı. Sen, bir çok isimin öncüsü oldun. Bu konuda mutlu musun? Ya da kıskanılıyor musun? Kulağına bir şeyler geliyor mu?
Ben sıradanlıktan sıkılan biriyim o yüzden bir sürü şeyle ilgilenmeliyim. Kendimi geliştirip bu kadar meslek dalıyla ilgileniyorsam bu kendim için  tabi ki konuşuluyor. Konuşulması gerekli de konuşulmuyor ve ilgilenilmiyorsanız bence başarısızsınız demektir.


11. Demet Akalın'la bir ara küstünüz ya da çalışmadığınız bir zaman oldu diyelim. Küslüğünüz uzun sürüyor mu? Ilk kim adım atıyor? Demet Akalın Ekibi nasıldır? Onunla çalışmak nasıl?
Tartışmasız iş ilişkisi olur mu? Tabi bizimde aramızda bazı şeyler oluyor. Ama hepsi işle alakalı, uzun sürdürmez tolere ederiz hemen. Birbirimizi çok büyük incitecek ve kıracak şeyler yapmayız .

12. Bir klip çekmişsin, olayın olayı! En iyi klibim hangisi diye sorsan. Ben "Sabıka" derim. O aynalar, o havuz başı. 2011 senesinde ortalık yıkılmıştı ağzımız açık izliyorduk. Bir daha öyle bir klip göremedik, gelir mi o tarz bir şeyler?
Evet o iş bombadır. Benim yönetmenlik hayatımın en önemli basamaklarından birini oluşturur. Benim de en favorilerim arasında yer alır. Benzerlerini çekmek tarzım değil ama ona eş değer işler tek uğraşımız. Beğeniniz içinde teşekkürler.
.
13. Hayatta çalışmam diyeceğin, isimler var mı? Herkesle çalışır mısın? Ya da şu kriterler uygunsa, çalışıyorum diyor musun?
Hayatta çalışmam dediğim kişiler var tabi uyuşmazsam veya başarısız olduğuna inandığım, projeler gelirse çekmemeyi tercih ediyorum. Dinlediğimde veya gördüğümde evet bunu yapmalıyım demeliyim.



14.  Çok teşekkürler, son olarak Pop Bizde hakkında fikirlerin nelerdir?
Artık sosyal medya dönemi ve Pop Bizde'de pop müziğin güzel ve kaliteli yansıtıldığı bir ortam. Çok beğendim! Takipteyim, merakla okuyorum  yorum ve röportajlarınızı. Bana da bir yer ayırdığınız için teşekkür etmek isterim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar