SURA İSKENDERLİ RÖPORTAJI / BİR DAHA YAK / POP BİZDE

 
“YOKSULLUK ÇEKMEMİN, HAYATTA YAŞADIĞIM ZORLUKLARIN ŞARKILARI YAZMAMDA ETKİSİ ÇOK”



Youtube platformunda çok genç var, çok yeni şarkı, çok yeni isim var ama sen bir anda onların arasından sıyrıldın!  Sen bu kadar ön planda olmanı neye borçlusun? Şarkıların mı daha iyi, tarzın mı daha iyi? Formulun ne?
 
Ben içimi şarkılarımla dökmeye başladım yani hissetiklerimi, duygularımı, yaşadıklarımı hep şarkılarıma yansıttım onlar da sevdiler kabullendiler en önemlisi hissettiğim gibi olduğum için sevdiler. Hissetmenin bir formülü yok milyonların arasından sıyrılmak için özel bir çabam da hiç olmadı aslında öyle olursa böyle olur diye de düşünmedim hiç bir zamanda düşünmeyeceğim o zaman sevmezler işte bence. Ben hissettiklerimi yazmaya ve söylemeye devam edeceğim.
Bu yolculukta yanımda olan, işlerime yön veren ekibime ve şarkılarımı sahiplenen herkese çok teşekkür ederim, hep yanımdalar ve hiç yalnız bırakmadılar.
 
• Geçenlerde Kibariye’nin “Annem” şarkısını seslendirdiğini gördüm. Genellikle insanlar kendi yaptığın şarkılarla biliyor seni, bir cover yapmayı düşünüyor musun? Seni farklı tatta şarkılarla görebilecek miyiz?
 
Bazı şarkılar vardır asla unutulmaz her zaman okunur biz o şarkılarla büyüdük onların yeri her zaman ayrı bende okumaktan çok keyif alıyorum. Kibariye gibi değerli bir ismin şarkısını okuyabilmek benim için gururdur her zaman, paylaşımımdan sonra gelen yorumlara mesajlara yetişemedim ve çok mutlu oldum tabii ki ama ben yine kendi şarkımla çıkacağım çünkü beni kendi şarkılarımla sevdiniz. Yeni şarkılar üzerinde çalışıyorum ve beklediğinize pişman olmayacaksınız çok kısa bir sürede yeni şarkımızı buluşturacağız sizlerle.
Biliyorsun, artık “dönemsel popülerlik” diye bir şey. Bir şarkıyla çok kısa sürede çok popüler olabiliyorsun ama çoğu isim devamını getiremediği için kaybolup gidiyor. Sende kaybolma endişesi var mı? Kalıcı olacağına inanıyor musun?
 
İnsanların beni sevdiği kadar var olacağım. Ben acıları duyurduğum için sevildim. Duymak istemediklerinde dinlemeyecekler ama şu anda acının her halini duyuran birine ihtiyaç var. Ben üretiyorum üreten bir sanatçı olmak kolay değil ben üretmeye devam edeceğim, vazgeçmeye niyetim yok. Kaybolup gidecek kalitede işler yapmıyorum ve maddi kaygılar gözeterek hiç bir zaman dönemlik işler yapmayacağım.


 

3.5 ayda yaklaşık 70 konser vermişsin Türkiye’de duyunca şaşırdım. Senin için de eminim farklı bir deneyim olmuştur. Neler gözlemledin, neler yaşadın? Hiç başına unutamadığın bir olay geldi konser turunda?
 
Evet 3,5 ayda 70 konser verdik ve durmadık tam gaz devam ediyoruz. Şarkılarımı benimle söyleyen milyonlarca insan var ve onların sesleri bana gösterdikleri saygının sesi. Sahnede çok değerli olduğumu hissettiriyorlar bana bambaşka bir deneyim yaşıyorum, tabii ki kolay değil evime çok az gidiyorum şehir şehir geziyoruz ama yastığa başımı koyduğumda sevdiğim bir işi en güzel şekilde başarmış olmanın hazzını hiç bir şeye değişmem. Bu sadece benim değil ekibimin de başarısı. Menajerim Selma Güzel'in, basın danışmanım Gizem Altınkaya'nın büyük desteği ve yapım şirketim Wediacorp bu yoldaki en büyük değerlerim. Her konserim unutulmaz ve kalıcı her saniyesi hafızamda...
 
 
• Bir yerde gördüm sanırım, yoksulluk çektiğini söylemişsin. Bunun derinine inmek istiyorum çünkü birçok genç yeteneğe de ilham olabilir. Nasıl bir yoksulluk yaşadın? Yaşadıkların mı seni bu noktaya gelmende etkisi oldu, şarkılarında, yazdıklarında?
 
Çok derine inmeden söyleyebilirim sadece, hayatım ve yaşadıklarım çok etkili oldu. Kliplerimin bununla pek ilgisi yok bunu da merak ediyorlar hep sadeliği yaratmak çok zordur ve daha pahalıdır bunu ancak yapabilenler bilir. Yoksulluk çektim evet şarkı yazmam da hissetmem de etkisi çok tabii ki ama kliplerimin bununla pek ilgisi olmadı. Bana ilham olan şeyler sürekli değişiyor içinde bulunduğum her an ve her durum ilham olabilir. Hayatım ve yaşadıklarımın etkisi olmuştur yazmam da ama bana verilen ilahi bir yetenek bu o olmasaydı olmazdı, ben bana verilen yeteneği en iyi şekilde değerlendiriyorum ve bunu yapabiliyorum bu da çok önemli herkes yeteneğinin farkına varamaz varsa da doğru kullanamaz her zaman.
 
 
Besteler yapıyorsun, eminim kendi şarkılarını başkalarının da seslendirmesini istiyorsundur. Hayalinde var mı biri “Şu isim benim şarkımı seslendirsin” dediğin ya da “Bu isime göre bir şarkım var” dediğin.
 
Öyle birine rastlamadığım için şimdilik hayallerimin arasına eklemedim. Tabii ki üretmeye devam edeceğim ve bir zaman sonra şarkılarımı söylemek isteyenler de olacaktır ama ben şu isim şarkımı okusun diye hiç düşünmedim. Tesadüflere pek inanmıyorum olması gereken olur benim yolumun kesişeceği bir isim varsa zaten kesişir ben onu arayıp bulmam veya hayal etmem o olması gerektiği zamanda olur ve beni gelir bulur veya ben onu bulurum fark etmeden.


 
Youtube mecrasının keşiflerinden birisin. En çok merak edilen şeyi sorayım, güzel paralar kazanıyor musun? Bir birikim yaptın mı? İlk kazandığın parayla ne yaptın?
 
Kazandığım paralar şuanda cüzdanımda pek kalmıyor o yüzden bu soruyu para kazandığımda cevaplarım = )
 
Çok teşekkürler, önümüzdeki günlerde Sura’nın bize sürprizleri var mı? Neler bekliyor bizi?
 
 
Bir şarkı projem var evet üzerinde titizlikle çalışıyorum uzun zamandır ve çok heyecan duyuyorum aniden paylaşabilirim sevenlerimle ama yine çok seveceğinizi biliyorum, öyle hissediyorum ve hislerim beni yanıltmıyor.
Bu keyifli röportaj için asıl ben teşekkür ederim senin aracılığınla da tüm radyocu arkadaşlarıma, şarkımı ve beni benimseyen içine katan size ve basındaki değerli tüm mecralara sonsuz teşekkürler...
 
Bu arada sizin aracılığınızla söylemek isterim; adım sıklıkla yanlış söylenebiliyor; Samsun'un ''S'' si ile ''SURA İSKENDERLİ'' =)
 
 

Yorumlar

Popüler Yayınlar