BİLAL SONSES RÖPORTAJI | POP BİZDE


HİÇBİR ŞEYİN TESADÜF OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM, BUGÜNLER İÇİN ÇOK ÇALIŞTIM

BENİ DİĞERLERİNDEN AYIRAN ÖZELLİĞİM PES ETMEYİP YOLA DEVAM ETMEMDİ



• Aslında “Hayallar futbolculuk hayatlar şarkıcılık” olmuş sende. Şöyle bir geriye dönüp baktığında, “Keşke futbolcu olsaydım, müziğe bulaşmasaydım bu sektör çok zor” dedin mi hiç?

Tabi ki her işin zorluğu var hatta tahmin ettiğimden daha da zormuş. Yine de hiç bir şey için keşke demedim. 

• Bunu sana sormak istiyorum , aramızda da hep konuşuyoruz. Bilal Sonses gibi yetenekli çok genç var hem yorumcu hem besteci, özellikle Youtube’da çok var türevleri. Senin ne farkın vardı? Yani diğerlerinden ayıran nasıl bir özelliğin var? Diğerlerinden daha mı şanslıydın ya da başka bir yol mu izledin?

Şans elbette bir faktör fakat tek başına bir anlam ifade etmiyor. Beni diğer arkadaşlardan ayıran özelliğim sanırım pes etmeyip devam etmemdi. Bunun yanı sıra bir şeylerin tesadüfen olduğunu düşünmüyorum. Bugünler için çok çalıştım, çok emek sarf ettim. 

• Bilal’in içinde neler oluyor? Şu anlat artık içini :) Şarkılarına baktım “İçimdeki Sen”, “İçimden Gelmiyor” isimleri. Tesadüf mü bu yoksa özellikle bir şey anlatırken şarkılarında hep bu kelime mi geliyor?

Ben duygularımı genelde içimde yaşayan biriyim. Sadece şarkılarla ifade edebiliyorum. Sanırım bu yüzden “İçimde” kelimesini üst üste kullandım :)



• Reynmen’le yaptığın bir düet oldu, rahmetli İbrahim Erkal’ın şarkısını söylediniz. Kimisi çok sevdi, kimisi çok eleştirdi. Bu şarkıyı yaparken “İbrahim Erkal şarkısı acaba insanlar ne derler?” diye bir tedirginlik oldu mu ve Reynmen’le nasıl bir araya geldin?

Tabi ki herkes görüşünü saygı çerçevesinde belirttiği sürece hepsine saygımız sonsuz. Kimisi yeni nesile bu şarkıları tanıttığımız, unutanlara hatırlattığımız için destekliyorlar. Kimisi de “İbrahim Erkal kadar güzel söyleyemezsiniz” gibi yorumlar yapıyor. Bunu daha önce de belirttim. Asla öyle bir gayemiz olmadı, olamaz. Yayınlamadan önce hiç bir tedirginliğim olmadı, tarzımın çok dışına çıkmadan kendi tavrımla yorumlamaya çalıştım. 

• Sana “Düet Adam” diyebilirim ve bu zamana kadar yaptığın üç düette dinlenme rekorları kırdı çok başarılı oldu. Peki düet yaptığın şarkılar için “Ben o şarkıları solo da söylesem aynı etkiyi yaratırdım” diyebilir misin?

Solo olarak çıkarsaydım bence dinleyicilerim yine severdi fakat bu şekilde düet yaptığım arkadaşlarımın kitleleri de beğenmiş oldu. Doğal olarak her iki tarafında kitleleri buluştuğu için daha geniş bir kesime hitap ettik. 

• Çok dikkatimi çekti, aslında sen çocukluk döneminde uzun süre Rap şarkı sözlerini yazmışsın. Ama bizim seni tanıdığımız tarzın çok başkaydı, şu an çok popüler biliyorsun rap. Eski defterleri karıştırıp, “Ben de bir rap yapayım” diyor musun?

Ben rap müzik ile ilgilendiğim dönem bu kadar popüler değildi. Aksine bazı kesimler tarafından “serseri” müziği olarak bile nitelendiriliyordu. Günümüzde Türkçe Rap’in bu kadar geniş kitlelere yayılması beni elbette çok mutlu ediyor. Şu anda böyle bir planım yok ama ilerde bir albüm yaparsam 1 tane sürpriz bir rap parça neden olmasın :) 





• Düzce de eğitim görürken, ev arkadaşın Mustafa uyuyordu ve geceleri sen de şarkılarını yapıyordun tek başına. Eğer Mustafa “Ya abi, boşver bu işleri yapma” deseydi, seni etkileseydi, vazgeçseydin şimdi Bilal ne yapıyor olurdu?

Kesinlikle etkilerdi çünkü inanmaktan başka bir sermayemiz yoktu. Devam etmeseydim okumuş olduğum mesleği yani Turizm ile ilgileniyor olurdum, belki de ticaret ile uğraşırdım. 

• En çok Ebru Gündeş ve Yıldız Tilbe’nin sana ait olan şarkıları seslendirmesini ve bir projede bir araya gelmek istediğini söylemişsin. Hiç böyle bir adım attın mı? Bir görüşme, şarkı yollama, görüşme oldu mu?

Henüz bir araya gelmedik, açıkçası bende bir adım atmadım ama onlara uygun bir şarkım olduğunu düşündüğümde kesinlikle bir araya gelip kendilerine dinletmeyi tabi ki çok isterim. 

• Bengü ile düet yaptığın “İçimden Gelmiyor” şarkısı çok güzel bir ivme yakaladı. Ve şimdi Bengü’nün albümüne bir şarkın dahil oldu. Bengü’yle nasıl bir araya geldiniz, onunla çalışmak nasıl bir duyguydu senin için?

Kesinlikle çok güzel bir duygu. Aslında zaten albümüne bir şarkı vermiştim, düet projemiz sonradan bir araya geldiğimizde doğaçlama bir şekilde oldu. Kendisi çok mütevazı biri, doğal olarak bu çalışmamızı da etkiledi ve ortaya çok güzel bir şarkı çıktı. 



• Fark ettim ki hep söylediğin şarkılar duygusu yoğun ve hüzünlü şarkılar. Bilal Sonses, masa üzerinde dans ettirip, ayağa kaldıracak bir şarkı hiç söylemeycek mi? Tarz olarak şaşırtacak mısın?

Masa üzerinde dans ettirir mi bilmem ama ilerleyen zamanlarda biraz daha hareketli şarkılar yapmayı planlıyorum. Yoksa hep birlikte bunalıma gireceğiz :) 

• Geçtiğimiz günlerde askere gittin. Askerde seni rahat bıraktılar mı? Şarkı söylettiler mi sürekli, neler yaşadın bir şarkıcının askerlik deneyimlerini merak ediyoruz.

Sağ olsunlar çok güzel bir ilgi vardı. Şarkıdan daha çok insanlarla sohbet edip, hakkımda merak ettikleri şeyleri yanıtladım. Sabah erken saatte kalkmaya alışık olmadığım için zorlanacağımı düşündüm ama aksine hemen ayak uydurdum. Tüm askerlerimize hayırlı tezkereler dilerim. 

• Reynmen’le çalıştın, yine çok başarılı bir projeye imza attı “Ela” ile kendisi. Çok da tepki topladı müzik dünyasında, bu duruma karşılık senin tutumun ne oldu, ne düşünüyorsun? Reynmen’le bu konuyu konuştun mu?

Evet konuştuk, hepimizin görüşü aynı maalesef sosyal medya’yı bilmiyorlar. Youtube’daki 100 milyon izlenmeyi 100 milyon kişi sanıyorlar. Reynmen bir TV ünlüsü olup bu başarıyı elde etseydi yine bu kadar tepki alacak mıydı? Sırf sosyal medya üzerinden böylesi geniş kitlelere hitap ettiği için bir insanın üstüne bu kadar gelinmemeli. Ayrıca ilk defa burada açıklayayım bundan sonra çıkacak olan şarkısı “Hevesim Yok” söz, müziği bana ait. Ben elimden geldiğince desteklemeye devam edeceğim. 

• Babanda kıymetli bir müzisyendi fakat 2003 yılında vefat etti. “Keşke babam bugünleri görseydi” diyor musun? Annen de eminim seninle gurur duyuyordur. Babanın bir hayali var mıydı gerçekleştirmek istediği vefat etmeden önce, onunla ilgili atacağın bir adım var mı?

Bugünleri görmesini çok isterdim fakat “ölüm” tıpkı “yaşam” gibi hayatın bir gerçeği.. Eğer hayatta olsaydı şarkı seçimlerinden, aranjelerine kadar ben üstlenmek isterdim. Kendisinin hayali yaptığı işlerde daha başarılı olup adını geniş kitlelere duyurmaktı, yarım kalan her şeyi tamamlamak için elimden geleni yapacağım. Annem ise tüm zorluklara rağmen beni bu yaşa getirdi, o yüzden ben annem ile daha çok gurur duyuyorum. 

• Çok teşekkür ederim, son olarak yeni şarkın ne zaman geliyor?  Bizleri neler bekliyor?

Yetişirse Eylül ayında bir single düşünüyorum. Ardından Youtube kanalımda akustik şarkıları sürdüreceğiz. Belki ara ara Youtube kanalıma sanatçı arkadaşlarımı da konuk alıp onlarla birlikte bir şeyler yaparız.

Yorumlar

  1. yaaaaaaaa bilalllll sonsesi çok seviyorummm yaaaaa konserine gitmek istiyorum gidemiyorum konuşmak foto çekmek çok istiyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar