İVANA SERT RÖPORTAJI | İMALAT HATASI | POP BİZDE


''İMALAT HATASI'' DENİLİNCE DİREK AKLA ERKEK GELMEMELİ YANİ HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRATAN SİZİ BİR ARKADAŞINIZ OLABİLİR, DOSTUNUZ OLABİLİR, BU ŞARKI HERKES İÇİN SÖYLENEBİLİR''





• Konservatuar eğitimi aldınız, kulağınız var ve piyano çalıyorsunuz. Şarkı çıkaracağınızı duyduklarında insanlar, “Neden kendi ülkesinde müzik yapmıyor?” dediler, hiç kendi ülkenizde bir proje yapmayı düşünmediniz mi? Sanıyorum size zaten çok küçük yaşlarda böyle bir teklif gelmiş.

Aslında Türkiye'ye gelmeden önce benim için bir proje hazırladılar, bu bir albümdü ama o süreçte Türkiye'ye geliyordum ve modellik teklifleri geliyordu, moda ile ilgili çalışmalar yapmaya başlamıştım bu sebeple o proje teklifi rafa kalkmıştı benim için. Sonra albüm fikrini o raftan indirmedim açıkçası Türkiye'de moda programlarında jürilik, yarışma serüveni başladı. Bence bir işi yaparken sadece ona odaklanmak gerekiyor, her şeyi yapmaya çalışıp yarım bırakmamak gerekiyor. Bundan sonraki hedefim inşallah ''İmalat Hatası'' nı Sırbistan'da Sırpça yayınlamayı düşünüyorum, umarım orada da sevilir ve dikkat çeker. 


• Jüri üyeliği yaptığınız programlarda müziğe olan ilginizi biliyorduk, dans şovları hazırlıyordunuz her gala gecesi. Peki “İmalat Hatası” nasıl ortaya çıktı? Şarkıyı siz mi tercih ettiniz?

Şarkı beni buldu :) Bir ortak arkadaşım vasıtasıyla Murat Yeter'le tanıştık. Murat Yeter'in ismini hep duyuyordum ama hiç yüz yüze tanışmamıştık. Biz tanıştıktan sonra, ''Balkan soundu olan bir şarkı yapmak istiyorum'' dedim. Ayrıca bu zamana kadar single teklifleri geldi, şarkılar geldi ama hiçbirine kendimi ait hissetmedim, ''İmalat Hatası'' na kadar. Şarkıyı hazırladıktan sonra Murat beni stüdyoya çağırdı, 10 gün içinde hazırlamış şarkıyı. Gittim ve dinledim o anda aşık oldum, ''Benimdir bu tamam, hemen kaydediyoruz'' dedim. 


• Şarkıda imalat hatası olan erkeklerden bahsediyorsunuz. Peki sizin hayatınıza giren erkekler ya da Türk erkeklerinde gördüğünüz imalat hataları var mı? Bu şarkıyı söylerken aklınıza kimler geliyor?

''İmalat Hatası'' denilince direk akla erkek gelmemeli yani hayal kırıklığına uğratan sizi bir arkadaşınız olabilir, dostunuz olabilir çok anlamı var. Hepimizin hayatında 'imalat hatası' olan insanlar vardır bu yüzden dinleyicilerin hepsi kendinde bir şey bulacak. 




• Asker bir babanın kızısınız, hep otokontrolcü ve disiplinliymişsiniz. Klibinizi yöneten Metin Arolat’ta bahsetti o halinizden. İvana Sert’in tembelliğe ve sorumsuzluğa tahammülü yok mu? 

İşlerimi yaparken en güzel ve en iyi şekilde yapmak için uğraşıyorum. Hem disiplinliyim hem çalışkanım gerçekten, tabi ki asker bir babanın kızı olmamın da etkisi var. Çalışırken %100 enerji sahibiyim. Her işimin sonucunun iyi olması için uğraşıyorum.



• Sırbistan’da popüler değilsiniz yani sokakta rahatça dolaşabilirsiniz ama Türkiye’de böyle değil. Sırbistan’dan size teklifler geldiği halde neden orada popüler olmak istemediniz?

Sırbıstan'da evet popüler değilim çünkü Türkiye'de yaşıyorum, hayatımı burada kurdum, biliyorsunuz burada dünyaya getirdiğim bir oğlum var. Televizyon ekranlarında 12 yıldır varım, çalışma süreçleri oldukça zorlu ve her gün 15-16 saat çekimlerdeyiz bu yüzden Sırbistan'a gitme gibi bir şansım da yoktu. Tabi, bir dönem çok teklif vardı çünkü bir Sırp kadınının yurt dışında başarılı olması dikkat çekti. Röportaj teklifleri geldi, televizyon kanallarına fakat zamanım olmadı. Sonuç olarak iki tane İvana yok, bir tane İvana var o da Türkiye'de (gülüyor)


• Şarkı yayınladığınız için şimdi sahne teklifleri de gelmeye başlamıştır. Sahne için kendinizi hazır hissediyor musunuz? Eğer sahne alırsanız Türkçe şarkılar mı seslendireceksiniz?

Evet sahne almak istiyorum ama her yere gitmeyeceğim. Stüdyoda şarkılar hazırlanacak, duruma göre başlayacağım. Tekrar söylemek istiyorum, hem teklifleri iyi değerlendireceğiz hem de sahnemin iyi olması için çalışmalar devam ediyor. Türkçe şarkılar da yabancı şarkılarda yer alacak, hem benim hem sizin sevdiğiniz şarkıları söyleyeceğim.




• Sizin estetiksiz güzel olduğunuzu biliyoruz, hep o güzelliğinizi de koruyorsunuz. Işıltılı şöhret dünyasında yaş takıntısı vardır ve nankördür. Siz Atıyorum 50 yaşınızdan sonra eğer estetik bir müdahale yaptırmanız gerekirse yaptırır mısınız yoksa doğal mı kalmak istersiniz?

Estetik dokunuşlar 50'den sonra neden olmasın? Belki bir şeyler yaptırabilirim ama doğal bir şeyler yaptırmak isterim, hiç anlaşılmaması gerek. Şu an da estetiğe karşı değilim ama estetik yaptıranların hepsi birbirine benziyor, bu da beni rahatsız ediyor. Bence doğal halimiz, en güzel halimiz. Beğenmediğimiz küçük kusurlarımızı biz farklı kılıyor bence. Allah nasıl yarattıysa, öyle olmalıyız.


• Bir röportajınızda okudum, küçük yaşlardan itibaren hayatınızın çok zor olduğunu ve ekmek alamadığınız zamanlar olmuş.  “Paranın kıymetini biliyorum” demenizin sebebi bu mu?

Paranın kıymetini çok iyi biliyorum, ailecek zorlandığımız çok zamanlar oldu bu yüzden mantıklı para harcıyorum ve nasıl kazandığımı da iyi biliyorum, para kolay kazanılmıyor. Oğlum Ateş'i de öyle büyütüyorum, paranın kıymetini bilsin diye. Çalıştığım süreci, nasıl zorlu ve yorucu olduğunu görüyor ve o da paranın nasıl kazanıldığını görüyor. 


• Yine bir röportajınızda yaptığınız çalışmalardan ve ürettiğiniz şeylerden bahsederken eski eşinizle evliyken “Sadece bir adamın karısı olarak kalmak istemedim.” demişsiniz. Eğer eski eşinizle evliyken sarılmasaydınız çalışmasaydınız, İvana Sert mutsuz bir kadın mı olurdu?

Evliyken mutlaka bir şeyler yapmalısınız, üretmelisiniz kadınlara tavsiyem! Eğer çalışmasaydım ve üretmeseydim kendimi çok boş hissederdim, mutsuz olurdum.Her ne olursa olsun, yeteneklerimizi ortaya çıkartmalıyız, bir şeyler yapmalıyız. Sevdiğimiz işlerinden peşinden koşmalıyız ve durmamalıyız.




• Müzik sektöründe heves ve heyecanla başlar serüven ancak devamını getirebilmektir önemli olan. Siz “İmalat Hatası” şarkısından sonra yeni bir şarkı daha yayınlayacak mısınız? Müzik kariyerinize devam edecek misiniz?

Bir şarkıya daha gözümü diktim (gülüyor) Onu da yapmak istiyorum. Çok beğendim, bayıldım hatta ses getireceğini düşünüyorum onun da. İnşallah, İmalat Hatası'ndan daha başarılı olur, şimdi detayları açıklamak istemiyorum zamanı var.

• İyi yorumların yanında elbette kötü yorumlarda okuyorsunuzdur, şarkınızla ilgili sizi en çok üzen ve kırıldığınız bir yorum oldu mu? 

Çoğunlukla gelen yorumlar çok güzel ve motive edici ama gelen kötü yorumlarda var bu da çok doğal ve önemli bu yüzden hiç yorumlar beni kırmadı onlar da tatlı geliyor bana. 1 hafta geçmeden şarkıyı herkes ezberledi, sosyal medyada paylaşımlar yapılıyor ondan dolayı baya mutluyum.


• Çok teşekkür ederim, son olarak İvana Sert’ten okuyuculara bir tavsiye vermesini istesem hayata dair, nasıl bir tavsiye verirdiniz?

Hedeflerinize ulaşmak için vazgeçmeyin, asla vazgeçmeyin! Pes etmeyin, ulaşmaya çalışın. Disiplinle, iyi kalple, iyi niyetle her şeye ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

  1. Yabancı şarkılar mı arıyorsunuz? Aradığınız yabancı şarkılar burada: yabancı şarkılar 2021

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar