ATİYE RÖPORTAJI | HİSSET | POP BİZDE

DOĞADAN VE HAYVANLARDAN              KOPMADAN HAYALİMİ YAŞAMAYA DEVAM EDİYORUM



• Şarkılarınız hep enerjik, neşeli, iyi “Hisset” tiren şarkılar. Neden tercihleriniz hep bu yönde? Sizde şarkılarınız kadar gerçekten enerjik misiniz? Yoksa kendinizin ve dinleyicilerinizin kalplerini iyileştirmek, iyi hissetmek için mi söylüyorsunuz?

 Ben pozitif enerjiye inanıyorum. Hayata hep olumlu bakmaya çalışırım. Elbette mutsuz dönemlerde ortaya çıkan hüzünlü bestelerim de var. Ama dinleyicilerimi şarkılarımla ağlatmak yerine mutlu etmeyi tercih ediyorum. “Hisset” bunun en iyi örneği. Yazdığım şarkı sözleri hayata olan bakış açımı çok iyi anlatıyor. Her zaman içindeki sesi dinle, kendini olduğun gibi sev ve anla. Hayatın akışına güven, çok sorgulama. Yaşanması gereken zaten yaşanıyor. Ve karanlıktan sonra mutlaka aydınlık günler gelir! Önemli olan kalbinle yaşamak ve sevmek...

• Atiye denilince “müzikal yelpazesi geniş bir yıldız” diyorum çünkü Arap, Hint ezgilerini kullanan, doğu ve batı sentezlerini harmanlayan hatta elektronik halay çektiren bir sanatçısınız. Müzikal anlamda sınırlarınız yok mu? Yani her tarz şarkı söyleyip, her an bizi şaşırtabilir misiniz?

 Sanatta özgürlük çok önemli diye düşünüyorum. Sınır olmamalı! Ben hissettiğim gibi müzik yapıyorum. Özellikle farklı müzik tarzlarını bir araya getirmek beni çok heyecanlandırıyor. Bu sanırım küçüklüğüm ve hayat şeklim ile de alakalı. Annem Hollandalı, babam Hataylı, ben ise Almanya’da doğdum ve küçüklüğümde ülkeden ülkeye taşındık. Dolayısıyla birçok kültür ve birbirinden farklı müziklerle büyüdüm. Müzikal yolculuğumda çok etkisi oldu diye düşünüyorum. İç güdülerim hep kontrastları bir araya getirmeyi, etnik öğeleri elektronik soundlarla harmanlamayı, batı ile doğuyu birleştirmeyi arzulamıştır. Bunun yanı sıra müzikal anlamda kendimi her zaman yenilemeyi ve geliştirmeyi çok severim.

 Çok merak ettipin bir konu da babanızla ortak şarkılar yapıyorsunuz. Yıllardır İskender Paydaş’la çalışıyorsunuz. Müzik kariyeriniz de kendi tarzınızı kendiniz mi yarattınız ya da etrafınızda babanız başta olmak üzere başka kişilerin sözlerini dinleyip, onlarla mı ilerlediniz?

 Küçüklüğümden beri beste yaparım. Babamın söz yazma yeteneğini ise çok daha geç yaşta fark ettim. Çok güzel şiirler yazdığını görünce beraber bir şarkı yazmaya karar verdik. Ne kadar uyumlu olduğumuzu fark edince de muhteşem bir ikili olduk ve bugüne kadar birçok şarkıyı beraber yazdık. Müzikal anlamda da hemen hemen her şarkı için önce ana konsepti kendim belirlerim, sonrasında ise çalıştığım aranjörle birlikte kararlar alıp ve prodüksiyonun her aşamasında beraber ilerlemeyi tercih ediyorum.




• Atiye’nin sesinden slow şarkılar dinlemeye pek alışık değiliz. Kariyerinizde sanıyorum totalde “Kal”, “Sor”, “Yetmez” dışında kliplendirdiğiniz başka bir düşük tempolu şarkınız yok. Atiye acaba kendine o tarz şarkılar söylemeyi pek yakıştırmıyor mu?

 
Balad okumayı çok seviyorum. Özellikle sahnede. Her albümümde mutlaka 2 slow şarkım bulunur.

• Çocukluğunda Bremen’de bir köyde, kuzenleriyle, akrabalarıyla, ailesiyle bir arada büyüyen, hayvanlarla, doğayla iç içe olan bir yıldız Atiye. Öyle sakin, huzurlu bir yaşantıdan, ışıltılı, heyecanlı ve gerilimli bir dünyaya adım atmak zor olmadı mı sizin için? Bu durumu çabuk kabullenebildiniz mi?

 Doğayı ne kadar sevsem de sahnede olmayı da bir o kadar da severim. Küçüklüğümden beri müzik ve dans ile iç içeyim. Çok erken yaşta da sahne almaya başladım. Önce dansçı olarak sonra şarkı söyleyerek. Şimdi de aynı şekilde hayalimi yaşamaya devam ediyorum. Doğadan ve hayvanlardan kopmadan.

• Size de sormak istiyorum, Türkiye’de haksız rekabet söz konusu. Para karşılığında sahte tıklanmalar satın almalar, trend videolar listesine girme, müzik platformlarında yolsuzluklar ve dahası. Bu konu Atiye’yi rahatsız ediyor mu? Atiye bunlara “dur” der mi?

 Herkesin farklı tercihleri olabilir. Ben şahsen her şeyin doğal bir şekilde ilerlemesini doğru buluyorum. Başka türlü hem sevenlerimi hem de kendimi kandırmış gibi hissederim. Başarı anlayışı herkese göre farklı. Benim müziklerim dinlendiği sürece, sahneye çıkabildiğim sürece, kendi şartlarıma ve değerlerime göre hareket edebildiğim sürece mutluyum ve başarılıyım. Benim için önemli olan ideallerim. Piyasanın değişken şartları değil.



• Dünyada sahne şovlarına, danslara, koreografilere, görselliğe ne kadar önem verilse de, ülkemizde çok arka pland kalan bir durum. Atiye, çok iyi bir şarkıcı olmasının yanı sıra çok iyi de bir dansçı. Asıl sorum şu Sahne ve dans konusunda iddialı mısınız? Türkiye’de kadın popçular arasında bu konuda “En iyisi benim” diyebilir misiniz?

 Dans etmeyi sevdiğim için dans ediyorum. Sahne bunu gerektirdiği için değil. Konu bu. İçinden geldiği gibi dans eden herkesi de takdir ediyorum.

• “Bring Me Back” den “We Got That La” ya uzanan bir ‘yabancı projeler serüveni’ var. Son olarak yayınlayacağınız ‘Tom Tom’ yeni bir projeniz var. Yurtdışına açılmak için ciddi stratejiler geliştiriyor musunuz yoksa sevenlerinize ve yurtdışındaki dinleyicilerinize armağan niteliğinde çalışmalar mı bunlar?

  Ben farklı dillerde şarkı söylemeyi seviyorum. Bestelerimin çoğu İngilizce. Yurt dışında da farklı projelere imza atmak beni her zaman heyecanlandırıyor. Hem yabancı dinleyicilerim için hem kendim için. Her tecrübe benim için çok değerlidir.

• Almanya’nın popüler RTL2 adlı kanalında sizden “Türkiye’nin süper starı” diye bahsedildi. Geçen sene ki bir konserinizde hayranlarınız “Geleceğin Ajda Pekkan’ı” diye pankart açtılar, böyle gösterilmekten ve lanse edilmekten memnun musunuz?

 Ajda Pekkan, Sezen Aksu gibi sanatçılar hepimizin ruh dünyasına kazınmış büyük sembol isimler. Dinleyiciler tarafından saygı duyulmak, takdir edilmek en büyük hediye. Sevenlerimin his dünyalarına dokunmak, gözle görünmeyen tek sanat olan müzik üzerinden alışverişe geçebilmek paha biçilemez bir mutluluk. Benim de hayalim zamansız müzikler yaparak kalıcı bir sanatçı olmak. Ne kadar şanslıyım ki müzik kariyerimin başlangıcından bu yana 12 sene geçmiş. Hiç bitmeyen bir yolculuktur müzik...



• Çok teşekkürler, sizinle röportaj yapmak benim için inanılmaz büyük bir keyifti. Kulaklarımız “Hisset” le coşarken, yakında albümünüz gelecek. Son olarak Nasıl bir albüm geliyor, biraz bahseder misiniz?



Birçok açıdan bugüne kadar çıkardığım albümlerden çok daha farklı olacak yeni albümüm. Ben ve ekibim çok heyecanlıyız. Çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Kayıtlarımız birbirinden farklı ülkelerde gerçekleştiriliyor. Canlı müziğin ön planda olduğu, birçok kültürden beslendiğimiz organik, füzyon bir albüm geliyor.

Yorumlar

Popüler Yayınlar