ECE SEÇKİN RÖPORTAJI | POP BİZDE

ŞARKILARIM DA BENİM GİBİ KORKUSUZ VE KENDİNDEN EMİN




1. Hırslı, disiplinli, çalışkan bir popçu Ece Seçkin.. Senin jenerasyona sorduğumuz da hayallerini "Harbiye, BGM gibi yerlerde sahne almak" diyor, sen "Stadyumda konser vermek istiyorum." diyorsun. Bu hayalin hâla geçerli mi? Bu ne zaman gerçekleşecek?

Aslında her sanatçı gibi benim de Harbiye hayalim var. Oranın aurası bambaşka. Bugüne kadar birçok büyük ismi dinlemeye gittim ve her seferinde de büyülendim. Stadyum dedim çünkü yurt dışında özellikle dünya starları daha fazla sayıda insana ulaşabilmek için stadyumlarda konser veriyorlar. Bence işin en üst seviyesi bu. O nedenle en büyük hayalim bir gün bir yerde stadyum konseri verebilmek.



2. Birinci ve ikinci projeni başarısızlık olarak gördüğünü belirtmişsin. Peki, "Mahşer" i söyleyen kız, nasıl "Sayın Seyirciler" noktasına geldi. Seni neler değiştirdi? Sen mi değişmek istedin?

Başarısızlık demek doğru kelime mi bilmiyorum ama ilk albümümde istediğim kadar ses getiremediğimden eminim. Daha sonraları, daha güçlü ve kesinlikle bana yakışacak şarkılar seçtiğimi düşünüyorum. Şarkılarımda artık bana benziyor. Korkusuz ve kendinden emin şarkılar söylüyorum.


3. Geçtiğimiz kış en çok dinlenen slowlardan birine imza attın "Olsun". Ah Ece, neler yaşattın bize o şarkıyla! Ama, sen ilk dinlediğinde anlamamışsın şarkıyı, menajerin seni uyarmış. Sonuçlarını görüyoruz, neler hissediyorsun? Bir daha slow gelecek mi?

Hiç sorma ah :) En başında bir şey anlamamıştım çünkü hiçbir zaman o kadar romantik ve naif bir dille hislerimi karşı tarafa geçirebileceğimi hayal etmemiştim kendimde. Biliyorsun sonuçta ben sürekli dans eden, genelde agresif şarkılar söyleyen, kliplerinde kamerayı delecek gibi bakarak pozlar veren bir kızım. Slow bende nasıl parlar bilememiştim ama iyi ki okumuşum o şarkıyı. Pop müzik dinlemeyen insanlardan bile o kadar güzel mesajlar aldım ki, menajerime ve Gülden'e tekrar tekrar teşekkür ediyorum. İlk okumadan sonra şarkıyı Gülden'e yollamıştım.Hiç unutmam "Şarkıya diz çöktürmüşsün." demişti.



4. Şöyle bir açıklaman var "Kısa boylu olmak bir avantaj. Dans daha estetik duruyor, daha çok yakışıyor." demişsin. Uzun boylu popçularımız var, Ayşe Hatun Önal, Demet Akalın.. Onların danslarını beğeniyor musun? Estetik mi?

Kimsenin dansına kötü diyemem şimdi. Kendi dansıma da bir şey diyemem ama sanırım sahnede ve kliplerinde dansçılarla beraber koreografi yapan birkaç sanatçıdan biriyim Türkiye'de. Yanlış hatırlamıyorsam Demet Akalın "Dans etmek bana yakışmıyor" demişti bir röportajında. O mesela sahnede dansçı kullanıyor ve kendine has dansıyla zaten kötü gözükmüyor. Ama benim durumum öyle değil. Ben sahnede şarkıcılığın yanı sıra aynı zamanda bir dansçıyım. Minyonluk da buna avantaj katıyor diye düşünüyorum. 


5. Hırslı olduğunu röportajın başında söylemiştim. Bu kadar başarılı olmanda büyük etken bence "hırs" ve "azim", peki bu hırsın bir gün birilerine zarar verebileceğinden hiç korktun mu? Kontrolü nasıl sağlıyorsun?

Bazen kontrolden çıktığım oluyor bu hırs yüzünden. Hemen kendimi sakin olursan başarırsın diye telkin ediyorum. Kimseye zarar vermez, benim hırsım anca kendime. Ama günün sonunda onu pozitife çevirip istediğimi almayı da iyi bilirim.Sanırım benim için "Tuttuğunu koparır o." demelerinde büyük bir etken bu durum.


6. Youtube verilerine göre, Sıla, Hadise, Ebru Gündeş gibi çok önemli isimleri geride bırakmışsın. Bu kadar izlenmeyi ve dinlenmeyi, neye bağlıyorsun? Gençler seni daha mı çok dinliyor?

Büyük isimlerle hiçbir zaman "Ben daha çok dinlendim, en çok ben izlendim, kulüplerde en çok ben çalıyorum." gibi bir yarışım olmadı ve olamaz da... 4 yıldır bu alanda kariyeri olan bir insanın , hayatını bu işe adamış insanlarla kendini karşılaştırması şuursuzluktan başka bir şey olamaz. Son 1 yıldır ayaklarım ciddi bir şekilde yere basıyor. YouTube ve diğer tüm sosyal mecralardaki durum tamamen gençlerin ilgi odağı olmakla alakalı. E bu dinleyici kitlesi zaten benim yaşımla örtüşüyor. O nedenle hızlı benimsiyorlar. Şarkı, aranje ve klip de bununla harmanlandığı zaman ortaya dinamik ve kaliteli bir iş çıkıyor.




7. Yıllar önce, Kenan Doğulu'nun kulisine giriyor ve fotoğraf çektiriyorsun. Tabi heyecandan, el kol nereye gitmiş, fotoğrafta nasıl çıkmışsın orası ayrı. Ozan Doğulu'yu da görüyorsun. Sen o gün, "İnşallah bir gün bu adamlarla çalışırım." diyorsun. Ve hayallerin gerçek oldu, 4.5 senedir çalışıyorsun. Neler hissediyorsun? 

Tabii ki inanılmaz bir duygu. Yani nasıl anlatsam? Bazen bana bir his gelir. 5-6 yıl sonrasını film şeridi gibi görürüm. O an işte böyle bir andı. Zaten bu hissi iki kere yaşadım hayatımda. Biri ; Ozan Doğulu'yu gördüğüm an "Ozan Doğulu'yla büyük işler yapacağız" dediğim andı.Diğeri de şu an da içinde bulunduğum özel hayatımla ilgili bir şey. Ozan Doğulu gibi bir prodüktörle çalıştığım için çok şanslıyım. Bizim onunla yolumuz daha çok uzun gerçi . Geleceğe yönelik bir sürü planlarımız var. Bu planları doğru zamanda hayata geçirdiğimizde herkes bayılacak ve şaşıracak. Çünkü biz insanlara Türk Pop müziğinin dünyadan geride olmadığını kanıtlayacağız. Ozan işi ile ilgili durumlarda çok çalışkan ve disiplinli bir insan. Onun dışında özel hayatta ağabey, kardeş gibiyiz. O, bu ülkedeki yaşayan en büyük müzik adamı.


8. Polemiklere dahil olmamak için gayret etsen de, dahil ediliyorsun, hedef gösteriliyorsun. Çok kez soruldu biliyorum, tıklanma konusunda neden direk hedef sen gösteriliyorsun? Bunun sebebi tam olarak ne?

Hahahahaha ! Bilmem, beklemiyorlar herhalde benim gibi ufacık tefecik içi dolu turşucuktan böyle okkalı işler :) Aslında her şey çok açık. Şarkılar ortada , klipler ortada... Karşılaştırma yapmak gerekirse 3 yaşında çocuk bile söyler hangi klibin daha fazla izleneceğini. Yenilikçi olduğum için dinleniyor o şarkılar. Keşke beni hedef gösterenlerde yeniliğin kıyısından geçebilse. Ama onun yerine hep dillerde tutturulmuş "YouTube'a şikayet ettik" sözü. Ee şikayet ettiysen nerede sonuçlar, neden açıklamıyorsun? Neyin kafası bu çocuk gibi? Vay efendim sen tıklandın ben tıklanmadım seni şikayet edeceğim! O zaman haydi nereye ediyorsan et banane! Anca kendinle ters düşersin :) 




9. Kariyerine Ayşen & Kemal Şimşekyay etkisi çok büyük oldu. Her projende daima varlar. Peki, başka isimlerle çalışmayı düşünmüyor musun? Gülşen, Sinan Akçıl, Serdar Ortaç, Soner Sarıkabadayı gibi isimlerle?

Ayşen & Kemal çiftinin tıpkı Ozan Doğulu gibi müzik kariyerime çok büyük katkıları var. Halen var diyorum çünkü onlarla da daha yapacak çok işimiz olacak. Kemal 2020 de okuyacağım şarkının bile hazır olduğunu söylüyor ama dinletmiyor bana merak edeyim diye :) Ayşen aynı zamanda benim vokal koçum. Kendi yaptıkları şarkı olmasa bile, bana Ayşen okutuyor şarkılarımı. Bizim elektriğimiz ve dostluğumuz onlarla herkesten farklı. Ayrıca tabii ki her bestecinin şarkısına açığım. Bana uyduktan sonra seve seve okurum sevdiğim bir şarkıyı.


10. İdolün Ajda Pekkan, peki Ece Seçkin kendini 20 sene sonra kendini nerede görüyor?

20 sene sonra keşke Ajda Hanım gibi olsam. Menajerimiz aynı biliyorsun, Ufuk Ergin. Onu görüyorum bazen konser tempoları, çekimleri, stüdyoları, okumaları... Durmuyorlar yerlerinde. Helal olsun maşallah diyorum. Ben dinlerken yoruluyorum. 20 sene sonra enerjim ve sağlığım izin verirse tabii ki bende unutulmayacak şarkıları hayata geçirmiş ve hala sahnenin tozunu attıran bir yıldız olarak görmek isterim kendimi. Tıpkı Ajda Hanım gibi.

11. "Wet" adlı yabancı proje yayınladın geçtiğimiz yıl. Dünyaya açılması gereken isimlerden biri de sensin bence. Böyle bir planın var mı? Ya da hazırlık var mı?

Var , bunu yapacağız Ozan Doğulu'yla beraber. Bize bir sürü teklif geliyor zaten ama bu iş aceleye gelecek bir iş değil. Çok doğru planlanmak zorunda. Yoksa çok istersem Ozan Doğulu bugün bana İngilizce bir albüm yapar. Keza İngilizceyi zaten ana dilim gibi konuşup, İngilizce şarkı söylüyorum.Ama bu proje sadece albümü yapmakla kalacak bir iş değil. Bunu dünyaya sunacak en iyi şirketi, en iyi pr'cıları ve en büyük marketi seçeceğiz. Ondan sonra İngilizce albüm yapacağız.




12. Yeni olmasına rağmen her yerde "Sayın Seyirciler" i duyuyorum. Peki bundan sonra ki adımın ne? Mini albüm mü? Albüm mü? Nasıl bir şeyler gelecek?

Vallahi ben de her yerde duyuyorum. Şarkı sevildiği için çok mutlu oluyorum. Artık albüme girerim herhalde. Yaz sonu bir toplantı yapıp, bir yılda bitiririz diye düşünüyorum.


13. Çok teşekkürler, seninle röportaj yapmak büyük keyifti. Son olarak Pop Bizde hakkında fikirlerin nelerdir?

Pop Bizde'yi Twitter hesabımdan takip ediyorum. Sosyal medyada güncel müziğin bu kadar yakından takip edilmesi bizim için çok önemli ve çok sevindirici. Eğriye eğri doğruya doğru diyorsun valla! Başarılarının devamını diliyorum, Benim için de bir zevkti :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar