ERDEM KINAY RÖPORTAJI | Pop Bizde


YARIM YAMALAK İŞ YAPMAK
 HİÇ TARZIM DEĞİL




1. Biz aslında, "Proje 3" bekliyorduk ama sen art arda tekliler ile karşımıza çıktın.
Bu durum senin tercihin mi oldu?

Fazlasıyla takdir, beğeni gören Proje ve Proje 2 albümlerim çıtayı fazlasıyla yukarı taşıdı. Seven dinleyici, bu albümleri hem dijital hem de fiziki olarak sahiplendi. İçinde birçok  ses sanatçısının ve özellikle hepimizin yakından tanıdığı ünlülerin olduğu bu albümleri yapmak hiç kolay değildi. Çok yorucu ve bir o kadar da zor çalışmalardı. Ve Proje 3 içinde beklenti büyüdü. Yarım yamalak bir iş yapmak hiç tarzım değil. Emin olduğum gün çıkartmak beni daha mutlu edecektir. Bu sebeple biraz daha zamana ihtiyacım var. Tabi yine sevenleri Erdem Kınay işlerinden mahrum bırakmak istemiyorum. Yaptığım single çalışmalar bu anlamda doğru oldu diye düşünüyorum.


2. Etrafta bakıyorum fazlaca "Erdem Kınay ft. Merve Özbey" taklitleri çıkmaya başladı. Dinleyici de farkında tabi, siz bu durumdan rahatsız olmuyor musunuz?

Bu normal bir şey. Dünyada da böyle yürüyor işler. Tarzı çok belirgin ve yeni bir şeyler deneyen, başarılı olan tüm işlerin kısa zamanda başka örnekleri çıkıyor. Örnek vermek gerekirse Rihanna çok yeni bir kapı aralamıştı. Akabinde ses tonu ve yorumu bile örnek teşkil etti. Birçok benzer iş çıktı. Türkiye'de de böyle... Kimsenin daha önce denemediği bir sentezle başarılı olduk. Bir örneği yoktu. Ve fazlasıyla dikkat çekiciydi. O kadar ünlü 8-10 albümü olan tanınmış isimlerin arasından Merve Özbey'in seslendirdiği ''Duman'' en çok beğeniyi aldı diyebilirim.




3. Erdem Kınay portföyü için "Her Gece Kal" bana çok farklı bir sound geldi, çokta beğeniyorum. O proje nasıl ortaya çıktı?
Vokali sen mi seçtin?

Çok fazla müzik yelpazesine sahip olmanıza rağmen bazı kesimler sadece sizi, geçmişte yaptıklarınızı bilmeden en çok sivrilen, daha göz önünde olduğunuz işlerle sizi değerlendirir. Bu sebeple bazen özellikle aranjör kimliğiniz ve kariyeriniz için yine içinde kalite olan ama başka tarzlarda da iş yapabiliyoruz demek gerekiyor. ''Her Gece Kal'' böyle bir çalışma ne ''Helal Ettim'' ne de ''Duman'' la bir benzerliği var. Seslendiren de yeni, farklı bir isim olmalı diye düşünürken kısa zaman içerisinde onu da bulup şarkımı tamamladım. Nitekim çok az bir sürede ve onunla aynı anda çıkan birçok popüler sanatçımızla aynı oranda beğeni aldı.


4. Yurdaer Doğulu, Ozan Doğulu'nun keyboard çaldığı, Kenan Doğulu'nun vokal yaptığı konserlerde sana da yer vermiş. O dönem sana neler kazandırdı?
Neler kattı Erdem Kınay'a?

Benim 8 yaşımda, Ozan'ın 14 yaşında, Kenan'ın 12 yaşında olduğu bir dönemdi. Binlerce kişinin önüne çıkıyorduk. Daha çocuktuk. Çocuklu yaşlarda yaşadığımız, bu unutulmaz anlar, bu işi ilerde de sürdürmek adına büyük bir deneyimdi. Rahmetli Yurdaer Doğulu, beni oğullarından ayrı görmez çok severdi. Nur içinde yatsın...


5. 2-3 senedir, "Demet Akalın & Erdem Kınay Kavgası" manşetleri atılıyor. Bunun
sebebi ne? Bu haberler sizin iş arkadaşlığınızı yıpratmıyor mu?



Demet Akalın en çok magazini olan sanatçılarımızdan. Dolayısıyla kendisi ile birlikte zaman geçiren ya da çalışan herkes bu duruma biraz ortak oluyor diye düşünüyorum. Şuana kadar aramızda yaşanmış ciddi hiçbir konu yok. Bazen suni veya tahminler ile haber yapılmak isteniyor olabilir.


6. Müzik camiasında hep bir entrika, hep hırslar ön planda olmuştur. Peki bir aranjör olarak, "Neden benim yaptığım şarkıyla çıkış yapmadı?" diye rahatsızlık duyduğun oldu mu albümlerde?

Herkes yaptığı çalışmanın iyi olacağı düşüncesiyle hareket eder. Beklentileri bu yöndedir. Ama bir albümden bir, iki bilemedin çok şanslıysa bilemedin üç hit çıkar. Ben kaderciyim biraz. Yaptığım ise inanıyorsam o yine bir şekilde sevilir ve üst sıralarda yerini alır. Bazen albüm yapan sanatçılar isimli isimsiz birçok kişiden aldığı eserler ile bir repertuvar oluşturur ve o albümde hiç daha önce tanımadığınız bilmediğiniz bir eser sahibinin,  eseri patlar. Bu kader kısmettir.


7. Ayşe Hatun Önal'ın "Çeksene Elini" , Hande Yener'in "Apayrı" albümü Türkiye için devrim niteliğinde senin imzan olan projelerdi. O dönemde de farkında mıydın yeni bir akıma yön vereceğini?

Benim hoşuma gidiyorsa tabi ki bir çok kişinin hoşuna gidecektir diye düşünüyordum. Gayet emindim. Farklı ve güzel deneyimlerdi. Nitekim fazlasıyla ses getirdi ve beğenildi. Yine müzik sektöründe klasik algıları değiştiren ve yeni projelerin ufkunu açan örnek teşkil eden işlerdendi.




8. Merve Özbey'le bir bütün oldunuz. Bu tarz müzikal işbirlikleri hep hazin sonla biter. Hiç birbirinizle kavga etmiyor musunuz? Küsmüyor musunuz?


Karşılıklı sevginin saygının olduğu hiçbir yerde problem çıkmaz. Bu anlamda çok şanslıyız diyebilirim biz gerçekten de büyüğümüze, küçüğümüze, herkese saygıda büyük önem gösteren alçak gönüllü insanlarız.


9. İlk prodüksiyonunu 18 yaşında yapmışsın. O zamanlarda yaşadığın heyecanlarla, şimdi ki heyecanın, duyguların aynı mı?

O zamanlar yaptığımız iş müzik marketlerde olacak ya da radyoda çalacak diye çok heyecanlanırdık. Albümleri hemen alırdık. İçinde ismimizin yazıyor olması büyük bir onur ve mutluluktu. Eşe dosta göstermek gibi heyecanlarımız olurdu. ''Bunu ben yaptım, bu benim şarkım'' (: gibi o heyecanı hiç kaybetmedik. Bugün de yaptığımız işleri bir yerlerde duyuyor olmak, insanların onlarla dans ettiğini, eğlendiğini görmek bizim işimizin en güzel tarafı.


10. Şunu da sormak istiyorum, dünya da böyle mi bilmiyorum ama Türkiye'de dinleyiciler sadece şarkıcıyla - şarkıya bakıyor. Kim düzenlemiş, bestelemiş, yazmış, klibi çekmiş pekte umurlarında değil. Bu durumdan rahatsız mısın?

Evet doğru. Hepimiz aynı şeyi yapıyoruz. Siz inşaatı yapan mimar veya çalışanları merak etmezsiniz. Direkt evi gezer beğenir alırsınız. Ya da bir Holywood filmi seyrettiğinizde o filmi, içindeki başrol oyuncular ile anarsınız. Halbuki sonunda End Titles bölümünde yüzlerce emeği geçen insan vardır. Rahatsız mıyım? Değilim. Bu normal bir şey. Daha tanınmak isteseydim başka bir iş seçerdim.


11. Sesinin güzel olduğunu duymuştum. Neden şarkı söylemiyorsun? Neden Erdem Kınay'ın sesini duyamıyoruz? Ufakta olsa bir şey düşünmez misin?
Söz yazarı arkadaşım Deniz Erten, bu konuda çok ısrarcı aslında. Belki Proje 3 ile bunun startını verebiliriz. Çalışmalarım var. Ama çok ön plana geçmek gibi bir niyetim yok.


12. Proje 3'te kimler var, çalışmalar başladı mı? Albümde kimler yer alacak? Herkes çok merak ediyor, detayları paylaşman mümkün mü?


Proje 3 için kesinleşmiş isimler yok. Tabi ki Merve Özbey olacak. Yeni isimler fazlasıyla olacak. Ama ünlüler konusunda son güne kadar her şey değişebilir.


13. Çok teşekkürler, son olarak Pop Bizde hakkında fikirlerin neler?

Uzun zamandır takip ediyorum. Çok başarılı buluyorum. Daha da güzel yerlere geleceğinden hiç şüphem yok. Bu güzel röportaj için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Şimdiden okuyan ve zaman ayıran herkese sevgi ve saygılarımı sunuyorum teşekkürler...

Yorumlar

Popüler Yayınlar